dijous, 20 de març del 2014

CURS D'INICIACIÓ A L'ALPINISME HIVERNAL. 8-9 de març 2014

El curs previst per al cap de setmana 15/16 es traslladà al 8/9 per ajuntar-lo amb un altre grup i optimitzar els recursos.

Constava de dos dies pràctics i la meteorologia ens va acompanyar. Un cap de setmana com feia temps que no havia viscut a muntanya, sense un núvol i amb una molt bona temperatura.

Dissabte va ser un primer dia de contacte, de conèixer els companys, repartir material,...però de seguit ens vam posar en marxa cap a muntanya. Deixant els cotxes a dalt de tot d'el Port de la Bonaigua, ens vam dirigir a una zona planera per sota del Tuc de la Cigalera (2.502 mts), que vam fer nostre com a "camp d'operacions".

Vam aprofitar ben bé tot el dia i vàrem fer pràctiques de progressió amb crampons i piolet, autodetencions en caigudes durant tot el matí.

Autodetenció cap per avall

Autodetenció cap per avall i d'esquenes, la que més costa de controlar
Per la tarda, vam realitzar pràctiques de autoassegurances en neu per diferents mètodes, realitzant ràpels i més tard unes nocions de nivologia amb pràctiques de ARVA i rescat en allaus, aprofitant el dia fins les 18.00 h. de la tarda.

Assegurament d'un company en neu
Desprès d'un dia intens, tots estàvem cansats i vam pernoctar al refugi del Gerdar, on el tracte es molt cordial i l'ambient de refugi molt acollidor, val la pena.

Al dia següent a les 6.30 h. tots d'empeus i esmorçant. Desprès de deixar els cotxes al Cap del Port de la Bonaigua,  ja feiem les comprovacions d'ARVA de tot el grup i vàrem iniciar la marxa. Es va programar l'ascenció al Tuc del Muntanyó d'Arreu (2.626 mts) i aprofitant que era d'hora vam aprofitar les pistes d'esquí per fer la aproximació.

De seguit vàrem tindre de equipar-nos amb grampons i piolet en les primeres rampes i ens vam dirigir cap a la Collada de Montanhon (2.420 mts). Tot seguit, per posar en pràctica tot l'après en el dia anterior, ens vam equipar amb arnès i cordes per realitzar l'aproximació al cim. Realitzant cordades de dos companys vam avançar per terreny nevat i mixte, assegurant-nos i alternant anant de primer i de segon.

Progressant per la cresta
La primera cresta en mixte per molts de nosaltres
Va ser tota una experiència i les sensacions de vertigen van quedar endarrera per les magnifiques vistes del Parc Nacional, Maladeta i per l'altra banda de la zona de la Pica d'Estats.

Progressió en mixte amb el Parc Nacional de fons
El dia avançava i per no fer massa tard es va anular la pujada al cim i vam començar la tornada, aquesta vegada sí, envoltats d'esquiadors, ja que vam baixar pel sector de les pistes.

Recuperant forces a la tornada
Va ser un bonic cap de setmana, disfrutant de la muntanya i de la bona companyia de tots els companys i els monitors l'Angel Villan i en Sidi Gallego.
Amb tots el companys i els monitors
Des de aquí una salutació a tots els companys de curs.

1. Pel que sembla ha sigut una sortida molt interesant,un bon resum del cap de setmana,bon clima i bona companyia,crec que no es pot demanar més.Espero i desitjo poder vindre en unes futures.Carlos......